Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego - Zespół Szkolno-Przedszkolny

Menu główne:

Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego

Wycieczki 2018/19

W czwartek 13 czerwca 2019 odbyła się szkolna wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego. Wzięli w niej udział uczniowie klas I-VIII wraz z paniami wychowawczyniami. Kierownikiem wycieczki była pani Janina Bochniarz.
Ojcowski Park Narodowy jest najmniejszym parkiem narodowym w Polsce, ale niezwykle ciekawym i urokliwym. Mieliśmy okazję zwiedzić dwie jaskinie – Jaskinię Łokietka oraz Jaskinię Ciemną. Dowiedzieliśmy się dlaczego brama wejściowa do Jaskini Łokietka ma motyw pajęczyny. Widzieliśmy latające nad nami nietoperze. No i oczywiście zwróciliśmy uwagę na stalaktyty, stalagmity i stalagnaty. Dodatkowo w upalny dzień nieźle się w jaskiniach schłodziliśmy – jest tam temperatura około 7,5 stopnia Celsjusza.
Zwiedziliśmy ponadto ruiny zamku w Ojcowie oraz zamek w Pieskowej Skale z pięknymi ogrodami.
Mijaliśmy ciekawą Kapliczkę na Wodzie. A dlaczego ją wybudowano na wodzie? – tego dowiedzieliśmy się od pana przewodnika.
Mieliśmy okazję podejść do słynnej Maczugi Herkulesa. Skała ta, powstała w wyniku krasowej działalności wód i dwutlenku węgla, stanowi bardzo charakterystyczny element krajobrazu Doliny Prądnika. Widzieliśmy też Igłę Deotymy. Ponadto przez Bramę Krakowską przechodziliśmy do
Źródełka Miłości – tu należy zaznaczyć, że niektórzy uczniowie, a szczególnie uczennice bardzo obficie pochlapali się tą magiczną wodą – chyba wakacyjna miłość murowana.
Dodać jeszcze należy czas na lody lub inne przekąski oraz na zakup pamiątek.
Wycieczka obfitowała w wiele wrażeń i dowiedzieliśmy się na niej wielu ciekawych rzeczy.